Thursday, April 23, 2009

Oor toustaan

Ek verstaan dat toustaan mode is in lande soos Engeland. As daar twee ouens per ongeluk in agtermekaar staan, sou daar 'n derde agter hulle inval, en voor jy kan se tou, is dit 'n volwaardige tou.

Toustaan in Engeland is niks soos in Suid Afrika waar jy kort-kort op jou horlosie loer, en dan sug en soms 'n gekruide woord uiter nie. Niemand kla daar oor "swak diens", "tipies Nuwe Suid Afrika" en so aan nie. In Engeland is toustaan 'n kultuur op sy eie, my sy eie etiket en hierargie.

As jy toustaan moet jy elke duim wat jou toegelaat word vorentoe staan, sonder om in die ou voor jou se aura in te beweeg. Jy moet wel oppas dat jy nie per ongeluk buk nie, wat die ou agter jou sal die spasie opneem, en so ook al die mense agter hulle en dan staan die hele ry naend gebuk. Niemand hou ook van die ou wat 'n gaping in die tou los sodat daar mense kan deurloop nie.

Die ou wat voor in die tou staan is soos 'n opperwese. Almal is jaloers op hom, maar eintlik bewonder hulle hom. 'n Ou wat al voor in die tou is, het duidelik lank terug in die tou begin staan, en nou, op hierdie laat stadium, is hy voor. Hy het as't ware die hoogste sport bereik in sy toustaanloopbaan. As jy die ou voor in die tou kan sien, dan geniet jy ook redelik status. Jy is weet dan duidelik waarheen jy oppad is, en jy is 'n voorbeeld vir die mense agter jou in die tou. As jy die mense kan sien wat die ou voor in die tou kan sien, is jy ook bitter belangrik. Jy is dan soos die werkersklas, die mense wat eintlik die tou aan die gang hou, en die ouens voor in die tou waardeer dit, want hulle weet dat sonder jou sou hulle prestasie niks beteken het nie.

Ek was een van daai mense wat nagelaat het om sy geweerlisensie te hernu. So bevind ek my in Paarl se polisiekantoor in 'n ry van baie mense. En niemand daar is i 'n goeie bui nie. Almal is kwaad vir die system en die blerrie Nuwe Suid Afrika. En in sulke lang tou, wat baie stadig beweeg ontwikkel daar gereeld sulke komplotte en sameswerings. Ek het baie van die gerugte begin net om te sien wat gebeur. Dikwels het my gerug totaal verdraai by my uitgekom.

Die gemoedstoestand van die mense gaan ook kollektief op en af. Daar is so geskerts, en dan raak die mense al hoe meer die moer in tot daar 'n stilte heers. Dan iewers sal iemand 'n grappie maak en dan begin die siklus van voor af. En so het dit vir al 8 ure wat ek in die tou was aangegaan.

Waar Suid Afrikaanse toue verskil, is hoe mense mekaar kom aflos in die tou, en hoe die tannies vir die ooms kos bring terwyl hulle wag.

My eie moer was redelik suur vir myself, want ek moes al 9 maande voor daai gewraakte dag (wat vir die Ingelse heerlik sou wees) my lisensie hernu het. Twee oomblik het my darem laat giggel. Daar was 'n oom so ent voor my wat sy moer duidelik gestrip het en uitgeloop het. So halfuur later was hy terug met so Pepstores kombers vol gewere. Hy het die bondel op die toonbank neergesit en diep geirriteerd vir die ou agter die toonbank gevra: " NOU WAT MOET EK MET DIE DONNIGSE GOED MAAK?"

Die ander was toe die couple met die pram uitgestap kom en iemand merk terloops op: "Maar hulle is mos sonder die pram hier in?

0 comments: